Reklamation av kontorsstol på MIO möbler
I början av december köpte Robert en kontorsstol på Mio möbler, Sveavägen.
I slutet av januari brakade den ihop fullständigt.
Det började med att en skruv lossnade, sen ramlade hela stolsryggen av.
Ingen vidare kvalitet.Drygt två månader höll den.
Robert ville ta den till återvinningsstationen och slänga den.
Jag sade:
-Kör mig och stolen till Mio, så ska jag reklamera den åt dig!
Sagt å gjort,Robert letade fram kvittot, stuvade in trasig kontorsstol, tre barn,en fru
samt en barnvagn i bilen och så bar det iväg.
Vi kom till Mio en lördag eftermiddag.
Jag tog kvittot med mig in i affären för att höra hur jag skulle gå till väga med
den trasiga stolen.
Den fick ligga kvar i bilen med Robert, Vincent och Ludvig som sälllskap under tiden.
(Rebecca följde med mig in).
Jag gick till en informationsdisk och fick hjälp av en tjej där.
Hon började söka i datorn för att kunna ge mig en ny, likadan stol, men det var jag inte
så intresserad av.
-Jag byter hellre till något annat eller tar ett tillgodokort, sa jag.
Fick mycket bra hjälp och vips hade ett presentkort skrivits ut till mig ,värdet av stolen,
UTAN att de hade tittat på den trasiga stolen.
Den ville dom naturligtvis inte ha in i butiken utan den fick vi lämna till varuutlämningen/lagret.
Den ville dom naturligtvis inte ha in i butiken utan den fick vi lämna till varuutlämningen/lagret.
Jag är ändå grymt imponerad över deras totala tillit till att stolen var trasig.
Det var aldrig något ifrågasättande att vi hade gjort något fel med stolen,(det hade vi ju inte heller) utan självklart var det ett fabrikationsfel.
Det var aldrig något ifrågasättande att vi hade gjort något fel med stolen,(det hade vi ju inte heller) utan självklart var det ett fabrikationsfel.
Det kallar jag att TRO på kunden!
Kommentarer
Trackback